tisdag 17 januari 2012

Förkylning

Sitter och känner mig degigare än degigast! Har en förkylning i kroppen tror jag som inte riktigt vill bryta ut. Jobbigt! Är så mycket lättare om man får bli sjuk på riktigt så man blir frisk någon gång.

Just nu är det lugnt i huset. Skulle nästan kunna tro att Zelda har något hyss för sig. Även om jag tycker att hon gjort hyss så det räcker för minst en vecka framöver.

Zeldas version av vad som hände:
Om matte är helt väck och ligger på soffan helt död med snuva och huvudvärk, då kan det hända att jag blir jätte kiss nödig. Och när hon inte reagerar på att jag är kissnödig så blir det panik. För att försäkra mig om att jag nästa gång får gå ut när jag vill kissa, så gjorde jag en liten pöl mitt i SÄNGEN!

Min version:
När jag ligger i soffan helt mörbultad av snuva, huvudvärk, sömnbrist och foglossning så försvinner det ur min tanke att Zelda kanske behöver kissa IGEN! Och när hon inte anstränger sig för att få liv i mig så tycker idioten att det är lagom likt snö att fullkomligen DRÄNKA sängen med urin.

Tur att ens krav på hygien är låga när man bara vill sova.
Tur det finns två sidor av bäddmadrassen.
Tur det finns mängder med handdukar i skåpet.
Tur det finns rena lakan.
Tur det finns extra täcken.
Men bäst av allt är väl att jag har sån TUR att jag har en sambo som istället för att bli arg på mig (som hade glömt att stänga sovrumsdörren) ger mig en stor kram när jag brister ut i gråt och förtvivlan över vilken skitdag jag har!

Idag hoppas jag på en bättre dag! Med mindre besvär och med en snäll Zelda!
Hoppas också att jag idag ska ha plats i magen för semlorna vi köpte åt oss själva igår.
Jag gjorde helt enkelt en för god middag så någon efterrätt fick inte plats.

Ju större strömmingen blir - Desto mindre blir efterrättsmagen!
Fast det gör inte så mycket, när inte siffrorna på vågen förändras heller! :)

Nu ska jag åka och hämta ut ett efterlängtat paket på Backes i Torpshammar!

Mosch!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar