tisdag 29 augusti 2017

Mina förlossningsberättelser!

Hej!
Vad kul att just du hittat hit och är mer nyfiken på mina förlossningar.

Troligen har du kommit till detta inlägg från Förlossningspoddens blogg och kanske har du redan lyssnat på avsnittet där jag gästar podden. Om inte så är det jag som gästar avsnitt 85.

Här har jag samlat länkar till de inlägg som handlar om mina förlossningar så att du lätt ska kunna hitta och läsa mer! 

Mitt första barn Elof föddes i Maj 2012 och ett inlägg med den förlossningsberättelsen hittar du här.

Mitt andra barn Lovis föddes i Augusti 2013, vi pratar väldigt snabbt om den förlossningen i podden, en betydligt längre berättelse om den förlossningen hittar du här.

Mitt tredje barn Holger föddes i Januari 2015 och det var även min första hemförlossning, den har jag beskrivit här. Den förlossningen är även filmad och här är en länk till Youtube.

Mitt fjärde barn Ullrik föddes i Oktober 2016. Vi nämner den förlossningen lite kort bara och den berättelsen finns här. Den är också filmad och finns på Youtube här.

Efter min första hemförlossning så skrev jag flera inlägg om det:

- Det första var en FAQ, då jag fick samma frågor från många håll.
- Och sen om klockslaget för födelsen, var 17.17 den 17e ett påhitt?
- En del reagerade på att jag delade med mig så öppet om min förlossning, här är några tankar om det.
- Det var även ett inslag i mittnytt.

Undrar du något, så är du välkommen att höra av dig till mig!

Väl mött!
Terese

1 kommentar:

  1. TACK för att du genom att dela med dig av dina erfarenheter bidrar till att ge en välbehövlig "alternativ" bild av födande! <3

    SvaraRadera