tisdag 19 juli 2011

Trött..

Ja nu har man ju varit duktig och sovit så mycket. Eller inte alls kanske.
Det där med sömn har jag inte tid med, samtidigt som det är så väldigt skönt.

Borde ha lagt mig direkt när jag kom hem idag men jag funderar så mycket.
Funderar över vart det har gått fel någonstanns. Eller om hon bara är sån. Zelda alltså. Om hon bara är en sån trögfattad blondin som tycker man kan kissa där det passar, eller ifall det är jag som inte lyckats lära henne att man kissar utomhus. Precis när man ska gå till sängs för att sova några timmar, ja då kliver man i nå blött. Också visar det sig är det är precis överallt. Hela hallen uppe och hela vägen ner för trappen. Det var droppen. Trött och lättretlig som jag var så blev jag rent ut sagt ordentligt förbannad och besviken. Men om det var/är på mig eller Zelda. Ja det har jag fortfarande inte kommit underfund med.

Fast det är väl förhoppningsvis inte försent än. Hon är jäkligt knölig. Men det är jag som behöver lära mig hur jag ska ta tillvara på hennes energi. Och hur jag ska lära för att hon ska förstå. Försöker få henne att sätta sig vid min sida, som en början till fot. Fast det går inte så bra. Försöker lite olika men hon begriper inte. Kanske att det blir lättare efter att hon löpt? Ja det får framtiden visa.

Boken stämde bättre idag i alla fall. Budboken alltså. Känns skönt. Då fick jag till nått vettigt igår.

Nu ska min odåga pinkas. Utomhus!! ;)

Mosch..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar