tisdag 7 februari 2012

Att hitta...

Är i Söråker ett dygn framöver för att ha lite extra koll på Bella då mamma är i övik och Pelle jobbar natt. Hon kan ju hitta på nått bus eller så? Vad vet jag. Men här är jag i alla fall och väntar på att hon ska komma hem ifrån skolan. Ska snart ut och rasta hundarna och sen är det dax att laga lite mat.

Stjutsade mamma till bussen på morgonen och sen så åkte jag till Birsta för att hitta ett apoteksgruppen-apotek. Vilken var lättare sagt än gjort då det inte finns någon sån i Birsta.
Då åkte jag till Babyproffsen istället. Men eftersom att jag har fumlat bort koden så kunde jag inte hämta ut babyboxen därifrån. Får vänta på ett mail ifrån deras kundtjänst innan jag kan hämta ut deras babybox.

MEN, tillslut så hittade jag en apoteksgruppen-apotek! Och dit hade jag kod så det var bara till att hämta med sig hem. Vet väl inte om jag tycker att det var så mycket att ha i den egentligen. Två påsar tuggummi, 8 omega-3 tabletter, två nappar 0-3 mån (som vi förmodligen inte ens kommer använda från början då det kan störa amningen), några krämer och bubbelskum.
Fast det var 3 tidningar av föräldrar och barn. Det var nog det vettigaste, står ju lite smått och gott som man kan läsa när man inte har nått annat för sig!

Så jag fick snurra runt lite med mamma och pelles nya bil. Det var lite annorlunda. Äckliga nya bil som varken har en riktig nyckel eller vanliga knappar.

Har fått känna på en ny känsla med strömmingen. Det trycker som upp emot bröstkorgen när jag sitter i soffan. Känns skumt, allra helst när hen buffar uppåt.

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar