måndag 4 november 2013

Kaffe är inte bra!

Idag drack jag en kopp kaffe för första gången på säkert 6 månader, om det inte var ännu längre sedan. Kan bara konstatera en sak. Kaffe är inget för mig. Magen tjorvar och jag har ingen ro att somna. Men vad gör det, jag har ju massor av saker att tänka på!

Som vår mindre trevliga erfarenhet av val av verkstad till kamremsbytet på båda bilarna. Nu är det konstaterat, remmen var kuggad en kugg fel på min bil. Men det är åtgärdat nu. Högst troligt är det samma fel på Kristers bil också. Det kommer vi få veta om inte allt för länge. Så nu återstår bara förberedelser för operation Kräva pengar tillbaka från verkstad nr 1. Vilka faktiskt var de som skickade oss till verkstad nr 2 för att få ordning på min bil. Detta kommer att bli en följetong, och jag kommer inte att ge mig i första taget. De har klantat sig och jag vinner inget på att vara snäll. Jag är så less, förbannad och besviken, samtidigt som jag känner mig lurad. Allt hade blivit mycket billigare om verkstad nr 1 hade skickat oss till verkstad nr 2 direkt. Han som driver verkstad nr 2 är inte särskilt imponerad av verkstad nr 1 kan jag ju meddela. Mer om detta imorgon hoppas jag på.

Vi var på öppna kyrkis idag. Det är så trevligt där! Så skönt att få komma hemifrån ibland även om det blir en lång lång dag, som det blev idag. Men imorgon ska vi hålla oss hemma igen, Och jag hoppas verkligen att vi ska kunna komma iväg på matlagningen jag och barnen. Det känns som att vi har varit sjuka och upptagna i evigheter. Och sen är det målningen på eftermiddagen och en dopklänning att brodera klart. Nej nej, börjar inte alls känna av någon panik med alla förberedelser. För att inte tala om vetskapen om att Krister troligen kommer jobba heltid samma vecka som dopet. Men skiter det sig får vi väl bjuda på hämtpizza och rulltårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar