tisdag 3 februari 2015

När det inte går som mamma vill

Alltså lillebror är fantastisk, precis som alla andra bebisar. Och likt alla andra bebisar (åtminstone de andra jag haft) så har han inga planer på att göra som mamma vill. Som nu, hela dagen har han bara kunnat sova korta stunder vid bröstet vilket gjort att jag har suttit i soffan hela dagen. Visserligen har vi fått till tekniken för amningen jag och lillebror, men efter en hel del dåligt sömntuttande är jag mör i brösten, armarna och resten av kroppen. En dag är väl inte hela världen, men det här är tredje på raken och jag skulle gärna vilja använda några minuter till att göra något annat. Som att skriva klart förlossningsberättelsen eller sitta vid symaskinen en liten stund. Men det blir till att slå på en film till och hoppas på att den här sovstunden blir lite längre än den förra. Nu kanske någon tänker föreslå en napp, som att jag inte har tänkt tanken själv. Jag tackar för omtanken men nappen blir han bara arg på också får jag börja om med en arg lillebror.

2 kommentarer:

  1. Ååh nu fick jag flashbacks från första tiden. Vilmar är också en nappvägrare. Bita ihop och lufta/ev salva är det enda som lindrade för mig iaf. Hang in there!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bita ihop när man sitter i soffan och bita ihop när man lämnar bort ledsen bebis i 5 minuter för att gå på toa och sträcka på benen. Tack och lov fick vi sova bra inatt så nu är jag laddad för en ny dag ;)

      Radera