onsdag 5 april 2017

Snart är jag en doula!

Dagarna springer iväg, och till helgen är det äntligen dags! Då åker jag till stora Stockholm för första av två utbildningshelger, sen kan jag titulera mig ODIS utbildad doula!

Med anledning av detta så har bloggen fått en ansiktslyft. Meningen är ju att om det finns någon i Örnsköldsvik, Västernorrland eller kanske till och med i Umeå vill ha en doula så ska de kunna hitta mig och aktuell information om vad jag kommer erbjuda som doula. För att jag inte ska upprepa allt jag redan skrivit så finns den informationen i fliken Doula.

Tänka sig, det känns både läskigt och stort att jag, Terese Eidenmark, snart ska vara en doula "på riktigt". För mig så kommer de förlossningar jag redan varit på såklart aldrig vara mindre värda, men det är först efter utbildningen som det känns okej att faktiskt kalla mig för doula.

Nu hoppas jag såklart på en mycket intressant och lärorik vår och att det i en lagom takt kommer finnas föräldrar som vill bjuda in mig till deras förlossning så att jag kan få utöva den kunskap och erfarenhet jag har och kommer samla på mig för att få göra mitt yttersta för att deras förlossningsupplevelse ska bli så positiv som det bara är möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar