tisdag 3 juli 2012

Dopklänning 2

Ja jag har bestämt mig. Jag tänker dela med mig av bilder på dopklänningen! Ångrar starkt att jag inte tog någon "före-bild", men det är som vanlig med mig är mycket jag ångrar att jag inte sett till att få bild på.

Elof gör någon konstig min mellan gråten och missnöjdheten, att testa dopklänning var inte populärt!

Elof visar upp att ärmen är lixom lite lång!

Klänningen, med några justeringar efter första provningen.
Det jag gjort med klänningen är:
- Klippt bort ärmarna.
- Klippt bort lite i sidorna för en tajtare passform.
- Kortat ner den i överkant för att få en mindre hals öppning.
- Klippt av det yttersta på ärmarna och sytt tillbaka som nya armar.
- Bytt ut en trasig knapp mot reservknappen som fanns på klänningen.

Och efter första provningen så fick jag sy om axelsömmarna så att halsöppningen blev mindre, då den nästan gick att dra över axlarna innan.

Sen så har Elof testat den igen för att visa Krister, fick i samband med det hjälp att bedöma längden. Krister tyckte att den var lagom lång så det som återstår är:
- Brodera in Elofs namn.
- Sy på mormors spets.
- Ev göra en hätta.

Sen så han vi också med att ligga lite på golvet och snacka lite innan Krister kom hem.

Hanna ville också vara med, Elof snackar och smakar på handen.
Arg blev han, Elof. När han inte lyckades rulla över på rygg för egen maskin. Så efter en stund fick han hjälp och blev nöjd igen. Då rulla Hanna också över på rygg. Mysingarna mina <3
Hanna och Elof nöjda med magarna i vädret!
Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar