onsdag 18 juli 2012

Musikkväll med kakbuffe

Ja det blev en lång dag igår. Vi var nämligen på musikkväll på bygdegården. Riktigt mysigt, överfullt med folk! Det var några som fick sitta ute i hallen till och med! Det var 130 betalande! Plus de som jobbade och hade bakat! Så det ska nog inte vara några problem för oss att få plats på dopet. Vi är ju "bara" 58 stycken, de inbjudna och vi, jag Krister och Elof. Sen så visar det sig om alla kommer eller inte. Men jag hoppas såklart det!

Massa kakor var det också. Och jag hade ju lovat mig själv att jag skulle få fuska, och det gjorde jag ju också. Sötsugen idag så jag håller på att gå åt samtidigt som jag inte har någon ork. Tur att Elof är lättsam. Men i alla fall, kakorna! Det var väl inte sådär jätte många som föll mig i smaken så det blev ju inte överdrivet med kakor, tur det ändå kanske. Mätt blev jag ändå. Krister också för den delen, fast han tog nog dubbelt så många kakor.

Elof var jätte duktig trött och somnade efter någon låt och sov nästan tills det var slut, då vaknade han och Krister gick hem med honom. Min modersinstikt stämde, han var hungrig när han vaknade. Hela 180ml åt han!

Fint sällskap fick vi också som satt på bordet bredvid. Såg dom inte först, blind som man är. Jag var helt fokuserad på att få oss en bra plats med tanke på Elof. Så musikkvällen blev lite extra rolig. Så kom dom och gjorde en snabbvisit, kika på kycklingarna och köpte ägg. Skoj skoj!

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar