lördag 11 april 2015

En har blivit två!

Sedan Elof föddes har jag letat en likadan ko-slips som Krister har till Elof.

Jag har grävt i varenda slipshög på varenda loppis och secondhand jag har varit på.

Jag har gjort efterlysningar i köp och säljgrupper på facebook.

Jag har sökt på alla möjliga ordkombinationer på Google för att hitta slipsen.

Men allt har varit utan resultat!

Fram tills nu, när jag bestämde mig att att på vinst och förlust prova sök-och-finn på lokalradion.

De tyckte att det var en rolig utmaning och programledaren Lars T Johansson lobbade hårt för att lyssnarna skulle gå och leta efter en slips till mig!

Lyssnade du inte på radion? Här kan du höra min sökning!
Samtalet!

Det såg mörkt ut länge. Men så på slutet, efter att de har uppgett att de inte får spela fanfaren så räknar de upp allt vad de har fått tag på.

Och här kan du höra hur det lät i studion när de avslöjade att det fanns en slips!
De berättar att de hittat slipsen!

Segerjublet här hemma blev högt med många skutt över hela lägenheten! Den lyckan när jag hörde att de hade hittat en slips, den lever jag länge på! Tre års letande är över!

Så fick jag ta mig en tripp till Stöde för att hämta slipsen. 100kr som symbolisk summa kändes helt okey efter så mycket letande! Behöver jag säga att det var en lycklig Elof som fick ta emot slipsen i bilen?!

Jag fick även senare ett mail från radio Västernorrland att de hade fått in mail om en liknande slips med bara kohuvuden. Den skänktes bort och kommer med posten till veckan. Spännande värre!

Har även fått uppmaningen av radio Västernorrland att höra av mig efter dopet så att de får veta hur det gick! Och det ska jag ju självklart göra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar