lördag 26 maj 2012

Hembesök

I torsdags så hade jag och Elof besök av BVC sköterskan Margareta. Hon visade oss journalen, surrade om vad som väntade fram över med kontroller och sen så hade hon med sig vågen. Som jag väntat på detta att få väga honom. Men det blev lite av en besvikelse för mig. Eller jobbigt var det i alla fall. Vågen stannade på 3600g, helst så skulle den ha passerat minst 3700g och gärna en bit till.
Så vågen blev kvar hemma hos oss och vi ska väga han ikväll och på måndag. Och på måndag så skulle sköterskan ringa upp igen för att få hans vikt då. Hoppas verkligen att han har gått upp i vikt då.

I tisdags så satt vi och tittade på prinsessan Estelles dop. Elof sov igenom hela dopet medans jag tittade på alla roliga och fula hattar. Jag förstår inte ens hur man kan ta på sig sånna huvudbonader.
Sen så gick vi på en två timmar lång promenad i det härliga vädret och pratade en del i telefonen. Vi vände borta vid campingen och Hanna fick bada lite. Det såg ut som att det var riktigt skönt!

Idag så är vi hemma hos Mormor Carina, X-tra Morfar Pelle och Moster Bella. För senare idag så ska vi åka in till stan och träffa två av tre systrar. Men först så väntar vi på pelles föräldrar som ska komma nu på förmiddagen.

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar