måndag 21 maj 2012

Snäll Kille

Har en snäll, sovandes och bortskämd kille som sitter i sjalen och sover. Bortskämd på närhet och kärlek, precis så som det ska vara!

Han var lite bråkig inatt när mamma råkade ut för en ny upplevelse. Elof hade sovit längre än vanligt och säkerhetsventilerna på brösten hade löst ut. Spända bröst med mjölk som rann åt alla håll och kanter. Där sitter man med handdukar under brösten för att torka upp det som rinner med en liten i famnen som absolut måste bajsa först innan han vill äta. Tur det finns tvättmaskin!

Idag säger vi också Grattis till Ida och Svenna som fick sin lilla pojk Alfons igår. Eller lilla och lilla, han var ju typ hur stor som helst! 4450g och 55cm! 

Igår var det ett år sedan jag tog studenten. Det har hänt väldigt mycket under det senaste året och jag har vuxit något ofantligt som människa! Och på bredden men det är på god väg tillbaka ;)

Jag har väldigt svårt att förstå att vi har fått haft Elof hos oss i två veckor idag! För exakt två veckor sedan stod jag i mammas kök och ingen av oss förstod nog att det var riktiga värkar fast att jag inte tyckte att dom gjorde tillräckligt ont.

För varje dag som går så märks det att han blir mer och mer vaken på vad som händer runt omkring honom och det är så kul att se hur han har utvecklats på denna korta tid!

Moch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar