lördag 19 maj 2012

Promenad

Om man bortser ifrån tjuvstarten på IKEA så hade vi promenadpremiär igår, jag, Elof, Krister, Hanna, Mulle och Trolla tillsammans med barnvagnen.

Vi gick upp över skogsvägen för vi var såklart nyfikna på hur långt de hade fixat vägen. Hela vägen visade det sig. Elof sov förvånansvärt gott i vagnen trotts att det skumpade så att jag trodde att han skulle få en lättare hjärnskakning. Hanna tyckte vagnen var i vägen när hon ville byta sida och Trolla tyckte vagnen smakade konstigt medans Mulle tyckte det var onödigt att ta en promenad överhuvudtaget.

Solen sken så härligt och när vi nästan var hemma så mötte vi Bernt och Freddie som också var ute på en kvälls promenad.

Idag så har vi varit ensam hemma för första gången jag och Elof då Krister mjukstartade med lite brödjobb. Vi klarade oss bättre än jag trodde trotts att jag förmodligen ätit lite för mycket lök så han är lite gnölig och pruttig i magen. Vi kom ut till djuren utan att det blev allt för sent, jag fick i mig frukost innan jag svalt ihjäl samt att vi kom ut på en promenad idag igen.

Solen sken så skönt på oss hela vägen upp till vändplanen. Då började det istället att regna. Blöt blev jag och vagnen med som tur är så regnade det inget på Elof så han sov så gott nästan hela vägen hem. Och med bara några meter kvar till tomten så blev vi omkörda av Krister som kom hem i bra tid trotts lite lastbilsstrul.

Sen har dagen fortsatt med pruttar, gnöl och lökfri mat till mamma.

Nu önskar vi ett stor Lycka Till till Ida och Svenna vars bebis äntligen bestämt sig för att det är dax att komma ut!

Moch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar