torsdag 17 januari 2013

Broster!!

Ja, som många vet men lika många missat så är vi gravida igen med ett syskon till Elof!
Ett stycke Broster blir det den här gånger, vi hoppar över det här med strömming den här gången har jag bestämt! Och för att slippa få frågan så är Broster preliminärt beräknad att anlända 27 Juli 2013. Vilket såklart kan komma att ändras på rutin ultraljudet i vecka 18-19. Dit är det 5 veckor kvar och jag är således i vecka 13 nu!

Det känns jävligt skönt att ha klarat av de 12 första veckorna, utan att ha kräkts någonting trotts en massa illamående. Men jag hade nog hellre spytt än haft denna huvudvärk. Åksjukan från helvetet har jag fått också, att vi inte behövt stanna så jag fått spy då är ett under! Så om inte jag kör åker Elof ensam bak på heltid numera.

En första magbild har jag hunnit med också. Den ligger inte ute på min logg i FB men i en mamma grupp för 2013.

Vecka 13 (12+0)
Texten jag skrev till bilden när den fotades: 
Vecka 13 idag ♥ Och äntligen känns det som att det faktiskt kommer bli ett barn till i huset. Så jag slår till med första magbilden för den här gången! Även om jag misstänker att det kommer dröjja till ca vecka 28 den här graviditeten också innan det "syns på riktigt". Men men, bebis i magen = bebismage, huvudsaken är att jag själv känner förändringen på insidan

I bakgrunden syns det kaos som flera veckor med huvudvärk har orsakat. Nu hoppas jag bara att det ska bli mindre av den varan!

Imorgon är det dags för inskrivningsbesöket hos barnmorskan. Och då Krister fått gå ut och jobba extra så får jag gå själv. Tur att Elof får följa med och "hålla mig i handen". Ska komma ihåg att ta upp det här med huvudvärken, om hon har några tips på hur jag blir av med den då alvedon inte hjälper. Prover kommer tas och vi kommer nog prata en hel del allmänt om förväntningar, önskemål och föregående graviditet. 
Och sist men inte minst, snarare nästan viktigast så ska vi boka tid för ultraljudet!

Underlig känsla, men det är nästan mer spännande nu än med Elof, just för att jag vet vad som väntar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar