fredag 1 februari 2013

Broster vs Kalven.

Jag har som börjat fundera på om det verkligen är en broster som växer i magen. Eller om det möjligtvis skulle kunna vara en kalv.

Nu hade jag ju bestämt att det är en broster men det betyder ju inte att man får fundera i andra banor.

Och det här med kalv. Det grundar sig inte på att jag känner mig som en ko.

Nåja, inte hela tiden i alla fall.

Mer på att broster/kalven kräver såna otroliga mängder mjölk. Nästa gång vi åker på coop är det lika bra att vi köper de där stor familjspaketet, där det är 5 paket för ett lägre pris. Eller hur många paket det nu än är.

Hur mycket är otroliga mängder mjölk då? Jo när man druckit en liter till frukost varje dag i en vecka så börjar man fundera på om man inte ska dricka vatten istället. Men det är helt enkelt inte lika gott.

Jag ska fundera ett tag till. Men det lutar helt klart åt kalven. Speciellt nu när mjölken är slut och det känns lite extra jobbigt att inte ens kunna välja att låta bli.

1 kommentar:

  1. Kanske en dum fråga men ids inte googla, vad fan är broster Terese? (:

    SvaraRadera