söndag 10 februari 2013

Den där inspirationen?

Vart är det man hittar den egentligen?

Tycker jag har tappat så mycket efter snart två månader av olika typer av sjukdom och elände. Hade idéer och tankar, men just nu så drunknar de bara i dåligt samvete över hur vi har det här hemma just nu.

Allmänt småbarnsstök kan jag väl leva med, men det här? Det ät lite för mycket överallt just nu. Så fort Elof somnat och man egentligen skulle röja runt som en orkan och svida av allt, ja då hamnar man med fläsket i soffan med en suck och stund av återhämtning. Även om den egentliga återhämtningen ligger i att röja lite så att den där "att göra akut" listan i huvudet minskar ner lite. I vanliga fall så brukar jag säga till mig själv att släppa allt sånt, för så länge man städar undan lite mer än man drar fram så kommer man framåt. Men det funkar inte när man inte röjt undan ens hälften i två månaders tid. Då måste man ta tag i skiten och få massor gjort i flera dagar!

Så varför tar det hela tiden stopp när jag inget annat vill än att få komma igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar