tisdag 27 januari 2015

Vad skulle jag gjort utan en tvättmaskin?

Utan egen tvättmaskin skulle jag nog gått under. Eller i alla fall ner i vikt av alla promenader till tvättstugan. Det är väl inte som att det blir tillräckligt med tvätt när man är tre barn och två vuxna i en familj, nej utöver all vanlig tvätt så använder vi oss av tygblöjor också och lillebror verkar vara en kräkbebis han också. Så en dag då vi bara tvättar en maskin, det är en dag med lite tvätt.

Jag tyckte att jag hade rätt så bra med formsydda blöjor som passar nyfödd rumpa. Det hade jag inte. Åtminstone inte tillräckligt många till lillebrors rumpa. 10 byten om dagen stoppar inte just nu. Men lika glad för det är jag! För blöjbyten indikerar starkt på att lillebror får i sig mjölk, en hel del mjölk till och med.

Vi har fått en toppenstart på amningen jag och lillebror. Jag har känt noll stress över ifall mjölken skulle komma igång eller inte, jag har inte haft någon anledning att tvivla på om han blir mätt eller inte och jag har klarat mig lindrigt undan från skavsår. Mjölken kom igång på bara några dagar och nu är han mätt lite längre perioder och sover gott om natten med en två-tre amningar.

Nu gäller det bara för mig att komma ihåg att dricka en massa vatten. För dagar som idag, när det blivit lite väl lite vatten drucket. Då kommer huvudvärken smygandes. Bäst att jag ser till att dricka ikapp mig när det gäller dagens vattenranson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar