fredag 4 november 2011

Biten...

Jag har blivit biten. Biten av något litet jävligt som gömmer sig någonstanns. Vet inte vart eller vad det är, men har väldigt svårt att tro att det är mygg.
Så innan vi lägger oss ikväll blir det renbäddat. Bara utifall att. Man vet ju aldrig vad som gömmer sig där emellan lakanen.

Fick nästan någonting vettigt gjort igår. Plockade av köksbordet och ena bänken. Sen tog det som stopp. Men det blev mockat också faktiskt!
Och älsklingen har diskat och skruttat omkring naken hela dagen. Som jag älskar min goding!

Ja också vare Zelda. Morrpuppan nummer 1!
"Det kan ju finnas någon som blir rädd när jag skäller!" tänker hon säkert när hon far omkring här i hela huset och skäller. Jobbigt är vad det är. Och inte vet jag vad jag ska göra åt det heller. Det finns ju som ingenting där! Brukar ropa på henne och få henne att lägga sig men hon är igång lika fort igen. Försöker inte bli så jäkla arg men samtidigt så är det inte så lätt alla gånger. Jag är så less på att hon ska hålla på såhär.
Samt att hon blir allt mer omöjlig att ha å göra med när vi lagar mat och äter. Eller över huvudtaget bara vi rör oss i köket. DET KAN JU vara mat till henne vi håller på det. Jag bara väntar på att hon ska sno från bordet medans vi äter för sno från köket när vi sitter i soffan det gör hon redan. Hon HAR ju mat som hon äter!! Jag blir KNÄPP!!!

Hästarna kom helt själva idag när det var dax att gå in. Så stolt! Fort kom dom också så jag behövde inte precis vänta. Skönt! Där har våran taktik fungerat i alla fall med att man får nått gott inne när man kommer in. Sen kan det ju ha spelat in att det regnat idag. Men det kan jag ju inte fråga hästarna om. ;)

Middagen idag blev helt fantastisk! Stek kryddad med krusbär, vitlök, morot, salt, peppar å örter. Såsen på skyn blev rätt så syrlig men så otroligt god!
Hör och häpna, jag fick i mig en hel portion!

Mosch :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar