torsdag 3 november 2011

Snarkhund.

Tydligen så blir Zelda väldigt trött av att skälla på sånt som finns och inte finns för hon somnar alltid hårt efter ett rejs med att kolla upp allt som låter och kanske låter. Det är väl vakten i henne som gör det men det går en på nerverna när hon alltid gör lika dant exakt hela tiden. För att sedan koppla av och snarka i soffan. Men är det något som låter eller kanske lät ja då är hon lika fort i full rulle igen. *suck*

Och Styrman bråkade med den fula gula katten igår. Så pälsen rök från dom båda två och Styrman stackarn fick halta hem. Ídag verkar allt mycket bättre och hon har inget stort sår som hon hade sist. Som tur är! Men hon har fått hålla sig inne, imorgon får hon komma ut. Om hon vill såklart. Jag är så glad att hon kom hem, för oftast efter att hon bråkat med den fula gula katten så håller hon sig borta en 3-4 dagar. Kanske att hon kommit på att hon lika gärna kan stanna inomhus.

Sålde lite ägg idag :) Utav dom småa, fast dom är inte så små längre och det kommer en 3-4 stycken mindre ägg om dagen. Hur kul som helst! Fixade med hemleverans också så fick jag lite frisk luft, men det kändes i den gamla höften.

Och kissnödig är jag också. Jäkla skit. Det är då ett evig springande på denna toalätt. Är det inte ena sidan som ska spana in hur den ser ut så är det andra. ;)

Åt lite av mormors pölsa och potatis till middag. Smarrigt! Dom sista tuggorna går alltid lika segt. Men jag åt upp dom! Så då delade jag och Krister på lite saffranslängd med vitchoklad till bonde söker fru efter att vi nattat djuren. Hästarna var så duktiga idag. Jag surrade lite med dom medans jag öppnade till stallet och hämtade några morotsslantar. Ja då kom dom ju så snällt bortifrån så jag slapp hämta dom idag! Duktiga havremoppar :)

Moch Glaoch :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar