tisdag 1 november 2011

Övningskörning

Igår blev en lång dag i stan. Och inte mycket vettigt blev gjort heller. Men vi fick väl lite kvalitetstid eller vare nu heter.

Igår kom också dom nya betlösa reptränsen som jag hade beställt. Supersnyggt :)
Vi var ute och övningskörde lite idag. Gick skapligt och Mulle blev (om möjligt) än känsligare för tygeln. Och Trolla var väl lite bufflig som vanligt.
Inte för att Mulle inte fungerar med vanligt bett, det är väl mer en säkerhetsåtgärd. Han ska inte kunna fastna med tyglarna i skogen och göra illa sig i munnen helt enkelt. Fastna kan han ju göra ändå, men det finns ingenting i munnen han kan göra illa sig på när han försöker komma lös. Och det är ju bra!

Fick post idag också, helt oväntat :)
Lite rabattcheckar som kanske är nått att använda. Vi får se! Gratis är gott heter det jue ;)

Blev en galet enkel middag idag. Makaroner och falukorv. Vilken himla tur att det inte behöver vara äckligt bara för att det är enkelt! :) Botar illamåendet rätt så omgående bara man får lite mat i sig. Har varit hungrig hela dagen utan att vara sugen på nått. *Jobbigt*

Och drömmer gör jag också om nätterna. Konstiga drömmar. I morse vaknade jag så arg att jag hade ont i huvudet. Och det var nog tur för mamma att hon är i Övik annars hade hon legat pyrt till så arg som jag va! Hon hade nämligen bjudit in alla tanterna i byn till PartyLite visning, utan att tala om det för mig. Det fick jag veta när jag kommer ner i bara troserna och ska äta frukost. Där sitter dom alla hemma hos mig och ska just fika efter att ha haft en riktigt lyckad visning.

Ja vad säger man. Kan ni förstå att jag var arg? Jag skällde på henne så jag trodde nästan att jag var hes också när jag vaknade. Men som tur va inte. Ringde till mamma och skällde lite på henne för att hon hade betett sig som hon hade. Hon bara skrattade. Tur det roar någon :)

Mosch

1 kommentar:

  1. Och så kan man ju fråga sig om det är nödvändigt och skönt att ha en järnpinne i munnen

    SvaraRadera