lördag 24 mars 2012

6kg!

Krister tjatar hit och dit ungefär hela tiden om att det är inte lönt med allt smått gulligull för vårt barn kommer väga ca 6kg när hen föds! Och så som jag känner mig nu så skulle det inte förvåna mig.
Krister hade till och med mage att komma å säga att det HÖRDES att jag kände mig som en strandad knölval när jag vände på mig i sängen. Han är bra go ibland min sambo!

Men i nattens lite smått underliga dröm där jag inte själv hängde med i svängarna så fick han nog sin 6kgs bebis bekräftad. Eller så var det bara jag som drömde om att skrämma upp mig själv ännu mera...

Jag drömde alltså att ett kvinnligt tidningsbud som vi brukar prata med ibland kom fram till mig och sa:
"Jag bara måste få känna på magen!"
Ja det fick hon såklart. Men sen så säger hon:
"Japp, den där kommer väga 6kg när den kommer ut!"

Inte nog med att jag skrämmer upp mig själv med att det kanske kommer en FUL bebis! Näe, jag ska tydligen börja skrämma upp mig själv med att den kanske kommer väga 6KG vid födseln också!

Angående det här med att det kanske blir en ful bebis. Frågade Bella vad jag skulle göra om bebisen var ful. Hennes svar på det problemet:
"Ja men då får du väl byta bort den då till någon som vill adoptera!"

Sen så tycker hon att jag bara blir tjockare å tjockare för varje dag. Och inte nog med det, jag går långsamt också.
"Fast det är klart, du går ju för två" - Bella.

Och som att det inte vore nog med det så tycker hon att det vore ju lite synd om det blev en tjej, för vi är ju så många redan. Men våra namnförslag på en pojke, dom duger inte. Och om det nu blir en tjej så kan hon inte heta det vi har som förslag heller. För det är så knöligt å säga tycker hon, för att inte tala om hur det skulle låta om man ropade!

Jäkla knasunge!

Var på Birsta igår och handlade lite nu när lönen snällt dök upp på kontot. Det blev det mesta som skulle handlas utifrån handlingslistan, men en del var tyvärr slut.
Sen så råkade jag ju hitta en del annat som också behövdes. Så nu saknar jag typ ingenting på min lista!


Kläder i första storlekarna (50-62). De flesta roliga och i vackra färger

[X] Bodies
[X] Byxor
[X] Tröjor
[X] Mössor
[X] Overall
[ ] Drägglisar
[X] Raggstrumpor

Skötsel

[X] Badbalja
[X] Rolig badtermometer/leksak (köpt på willys, ser ut som en fisk!)
[ ] Vårolja
[X] Badhandduk
[X] Skötbord
[X] Dyna + överdrag till skötplatsen (Fått av mamma!)
[X] Frottéhanddukar
[X] Tygblöjor
[X] Engångsblöjor (att använda från första början)
[X] Tvättlappar
[X] Nagelfil
[X] Febertermometer

Amning/matning

[X] Nappflaska
[ ] Nya nappar
[ ] Amnings-BH
[ ] Amningsinlägg
[ ] Något att frysa in mjölk i
[ ] Kuddar och filtar att stötta upp och mysa till det med
[X] Små handdukar lämpliga till kräk (Fått av mamma!)
[X] Baby bestick
[X] Pipmugg
[ ] Haklapp

Sovplats

[X] Spjälsäng
[X] Spjälskydd
[X] Madrass
[X] Täcke
[X] Kudde
[X] Sänglinne (Tillverkade av blivande mormorsmor)
[X] Plastad Frotté (Fått av Mia och Pappa)
[X] Filt

Transport/på vift

[X] Babyskydd
[] Åkfilt (Beställt hemma sytt!)
[X] åkpåse (Fått av mormor!)
[X] Barnvagn
[X] Insektsnät
[X] Praktisk väska aka skötväska
[ ] Smuts/blöjpåse
[X] Bärsja
[ ] Reflex till barnvagnen
[ ] Regnöverdrag till barnvagnen

Övrigt

[X] Fårskinnsfäll
[X] Bindor
[ ] Tröjor anpassade för amning
[X] Snuttefilt
[X] Nalle

Moch :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar