torsdag 14 juni 2012

Kräkig

Jodå, jag verkar ha fått mig ett litet kräkbarn!

Är han mera hungrig? Mätt? Eller bara lite kinkig för att en rap är på tvären?
Spelar ingen roll, det kommer en hel del returer ändå. Oavsett hur jag gör som.

Här fortsätter jag amma för att Elof ska få den bröstmjölk som finns, också kräks han bara hur mycket som helst efteråt - trotts rappaus! Så just nu funderar jag över för vems skull jag egentligen fortsätter ävlas. Jag vill ju inte missunna honom den mjölk han får i sig, men det känns så onödigt när han ändå kräks så mycket efteråt. Hur mycket får han i sig egentligen? Vänder allt i magen eller får han behålla lika mycket som han kräks upp?

Ja, frågorna är många och just ligger han och små kräks lite ersättning. Ersättning jag provat ge med en ny teknik den här gången för att se om han får behålla mera. Långsamt och ännu mera långsamt med längre rappaus emellan så att magen ska hinna med heter den nya tekniken. Den verkar fungera, det kommer mindre kräk än förra måltiden. Men det är på bekostnad av min sömn (som att jag får mer när han äter fortare och sen kräks upp hälften i sängen) och sen så hinner ersättningen bli kall innan han ätit upp. Hur mycket det nu egentligen är han behöver för att bli mätt. Han har ju somnat de tre senaste rappauserna....

Jag som trodde det här med helamning var något som är svårt att bemästra, vi har ju inte lyckats. Men att delamma, det verkar inte ett dugg lättare. Varken teknikmässigt eller för mitt tålamod, stress, ork eller oro.

Just nu känner jag mig bara totalt värdelös (jag vet att jag inte är det, men vad jag är och hur jag känner mig är och behöver inte vara samma!) som varken klarar av att mätta mitt barn på bröstmjölk eller ersättning. Att inte kunna helamma har känts och känns fortfarande förjävla jobbigt, men just nu skiter jag i vilket, jag vill bara att Elof ska få bli mätt, rapa och somna om för några timmar tills nästa gång han är "hungrig på riktigt"...

Att ersättning smakar som en blandning mellan äckligt och avskyvärt gör ju inte det hela lättare... Inte heller att vi är utan micro, det tar evigheter att värma i vattenbad!

Moch Galoch..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar