söndag 14 april 2013

Söndag = Baddag!

Nu har vi precis kommit hem ifrån Matfors och babysimmet. Elof har gett upp och däckat ihop helt efter att nästan ha vaknat till på väg in från bilen. Kämpigt de här med att bada, men så otroligt kul! Ångrar inte för en sekund att vi lagt pengar på att gå på babysim med Elof och hoppas verkligen att vi kommer göra det med Broster också. Visst, många menar på att man kan åka och bada ändå och spara flera hundra kronor. Men så känner jag både mig och Krister och i ärlighetens namn så skulle vi nog inte få tummen ur och åka och bada om det inte vore för att vi har en fast tid varje vecka som vi redan betalt för.

En glass blev det på vägen hem, den här gången också. Är så gott med något kallt efter att ha badat i det varma vattnet. Vi provade lite nyheter idag. Jag tog en Daim med jordgubbssmak, helt ok faktiskt! Mycket godare än päron varianten. Kriter tog den nya marabo mjölkchoklad glassen. Sen så letade vi någon liten glass till Elof men det slutade med att vi köpte en till lika som Krister tog som han kunde få smaka från. Trodde vi ja! Lik pappa men söt ändå så åt Elof upp sin glass själv. Chokladen var tydligen godast. Knäppjökarna mina <3

Vecka 25 är det tydligen idag också. Det gick segt i början men nu börjar det kännas som att veckorna flyger iväg. På onsdag är det dags att åka till barnmorskan för att mäta magen och lyssna på hjärtat för första gången den här graviditeten.

Börjar bli sugen på att klippa mig. Leka lite med håret igen. Sett bilder på tidigare frisyrer och det kliar i fingrarna. Frågan är bara om det finns en tuffare frisyr som inte kräver en massa jobb de dagar jag inte orkar med något sånt. Den som lever får se, men jag tror inte att det "bara" blir toppat nästa gång jag hittar in till frisören.

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar