måndag 2 maj 2011

Kurs som gör en smart?

Jaha. Då har man varit på första träffen på valpkursen men Maria. Riktigt riktigt roligt. Och spännande framför allt. Spännande utan att jag är nervös. Underbart.


Veterinären Mats ska också vara med, som hjälptränare. Tycker jag är riktigt roligt då det är riktigt bra och trevliga människor båda två.





Ja sen så är det ju Zelda då da. Som jag ska gå kurs med. Vet inte egentligen hur hon ska kunna bli bättre på för vis. Hämta objekt kan hon i alla fall. De objekt hon vill hämta när hon vill. Det vill säga mina trosor när hon har tråkigt. Kanske inte precis sådär väldigt roligt. Men hon är underbar på sitt vis ändå. Jag ska ge henne en ärlig chans. Om inte annat så kommer jag lära mig massor. Och det är väl ändå kanske det som jag är ute efter med henne.





Just nu slickar hon på väggen O.o Kanske inte sådär jätte nyttigt men smakar tydligen bra.





Har också fått lite läxa från kursen. Vi ska ta reda om lite rasbakgrund. Ja jag får ju ta reda på om två då da. Äran att göra det som Maria sa. Det är lite kul på kursen för det är ingen som har samma ras så det ska bli intressant. Vi ska bland annat ta tempen på våran hund. Börja lära in ett trick som inte är ett lydnads moment, som hunden inte redan kan. Så jag funderar för fullt på vad jag ska ta och lära henne. Kanske kan det gå att lära henne att resa ragg. Jag vet inte. Det tål att tänkas på. Det får ju gärna vara nått lite kul, eller inte så vanligt. Viska i örat har jag ju små börjat med lite. Det ska hon lära sig i alla fall.





Nu snöar det jätte mycket ute. Uch. Det är ju sommar. Jag har ju börjat med foppa tofflorna och allt.





Nej nu ska hon pinkas. Zelda alltså.


Möllinö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar