tisdag 17 maj 2011

Mu Mu Mjaou :)

Nu är jag jäkligt trött. Det har hänt så mycket idag. Vi har fått mycket gjort också. Och jag har ingen aning om när jag ska hinna åka till skolan och umgås med mina vänner där. Att det är sista veckan känns helt sjukt. Men vill samtidigt att det ska vara "över", har så mycket annat på gång att jag har lixom inte tid.

Idag har vi fått hjälp av Johansson att packa mercedes bussen full. Och då menar jag full. Det fick plats precis hur mycket som helst. Nästan sjukligt vad saker vi stoppade in där.
Sen bjöd jag Johansson på käk. Potatis, köttfärslimpa och sås. Tyckte han tydligen var riktigt gott. Då blir man ju som lite extra glad! Ja Krister fick mat han också.

Sen bar det av till vackra Gimåfors. Och ut med allt igen. Det var ju ett äventyr för sig. Det är lite tur man var med och langade in sakerna så man hade lite hum om i vilken ordning det skulle plockas ut. Och tid tog det. Men nu är det inne. Då återstår ju bara det jobbigaste och ibland det roligaste. Nämligen att städa in sig. Fast först måste vi ju städa ut oss också. De om något är det absolut tråkigaste. Och mest tidskrävande. Man vill ju som inte få nå gnäll.

Zelda fick sitta i sin lina i en rönn vid bron medans vi höll på å grejja med alla sakerna. Hon var ändå rätt så duktig. Skällde väl ibland och grävde sig ett hål i gräsmattan. Men annars så var hon tyst mer än hon skällde och roade sig själv med linan.
Fast sen så kom hon ju springade utan halsband när vi va å tittade lite i hagen och i vedboden. Då sprang hon av sig misann. Fort gick det och igenom allt vatten hon kunde hitta. Sen var hon en blöt, smutsig och lycklig hund. Som somnade väldigt gott i bilen på vägen hem.

Att fika på trappen när allt var inburet satt inte fel det heller. Och vägen hem blev betydligt längre än vad den egentligen är. Men tar man sig några avstickare så är det ju någonting som man får räkna med också. Fick ju se jätte söta kalvar. De värmer i hjärtat. Korna är ju fina dom också men det är alltid något speciellt med bebisar.

Och på tal om bebisar. Kaninungar har kommit och gått. 9 st fick den ena honan igår. 6 var döda när jag hittade dem i ett väldigt dåligt bo. Men de var rena i alla fall. De tre som levde tog hon inte hand om nått heller så de var döda idag. Bättre lycka nästa gång heter det kanske.

Nu ska vi sova. Vi är trötta så det bara skriker om det.

Muscchh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar