söndag 15 maj 2011

Rastlös.

Ja nu tycker jag att tiden kan få springa iväg lite. Jag har som ingenting att göra. .Vill bara komma iväg Nu nu nu till vackra Gimåfors :)

Och ena kaninhonan (tror de va Berit) va på rymmen i morse. Med lite tålamod så lyckades man ju fånga in henne också. Tycker att hon och Lotta kan bli med kaninungar snart. Förstår inte riktigt vad det är som är fel. Men de blir inga bebisar.
På tal om bebisar. Kycklingarna har blivit väldigt stora och de är nu utan lampan på dagarna och har börjat skutta ut ur lådan för att undersöka det som finns runt omkring. Och Humor står brevid dem och tittar på, nästan så man skulle kunna tro att han är lite stolt. Han håller koll på dem i alla fall. Och det är bra!

Ja sen så har vi en liten bitch också. Hönan Vackra ligger i redet och låter väldigt sur när det kommer någon annan höna eller tupp i närheten. Kanske att hon lägger sig och ruvar snart. Det vore helt fantastiskt!!

Grönsakssoppan med kyckling i som jag gjorde igår smakade bra. Gott med lite variation. Slängde ner en väldans massa olika grönsaker och sen lite kyckling. Trodde först att det skulle bli rätt mycket kyckling men ack vad jag bedrog mig. Stora gjutjärnsgrytan blev nästan lite för liten. Men det gör ingenting. Billig mat som räcker till i alla fall två måltider. Blev en portion kvar av tortelinilådan som jag också lagade igår. Gott gott! Och det blir ju rätt billigt också.

Nu är det bara 5 nätter kvar. Sen ska man upp och till skolan för sista gången som elev. Det är härligt. Många är nervösa över vad de ska göra efteråt. Men inte jag! Jag vet exakt vad jag ska göra. Jag ska sköta om alla mina djur, vakta några kor, dela ut en tidning eller två och söka jobb som djurskötare på någon ladugård!

Muschhh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar