fredag 21 september 2012

Nya krafter!

Efter på tok för många dagar men halsont och förkylning så är jag äntligen så gott som frisk igen men mängder av nya krafter! Och idag har jag hunnit med massor av sånt jag gått och tänkt att jag skulle göra när förkylningen var över.

Jag har möblerat om färdigt i sovrummet. Vi har funderat på en ny lösning långt innan Elof föddes, men av diverse latheter så blev det inte av fören nu. Och man kan ju inte möblera om utan att städa lite så i sovrummet är det nu ny skurat golv samt dammtorkat. Det var inte igår precis.

Inne i lillrummet har det också blivit städat. Madrassen i stora sängen står utomhus på tork, igen. Någon tycker den är rolig att kissa i när jag och Elof har sovmorgon. Men det går mindre vatten nu när jag har slutat med kortison så nu kanske det blir mindre olyckor. Det har gått två veckor nu sen när Hannas kortison tog slut då jag helt glömt köpa nytt. Så efter två år med stående låg kortison dos så testar vi nu hur det går att vara utan. Hoppas verkligen att det ska fungera! Fast det är lite svårt att avgöra något resultat direkt, för hon har precis börjar löpa och tänkte väl vara lite smått knäpp en månad framöver. Vi sitter här och blodar ner soffan tillsammans hon och jag.

På tal om att bloda ner. I morse så fick jag mig en tillbaka blick till när jag var drygt 13 år och började få rikligare menstruationer, för det är ju alltid lika trevligt när det ser ut som att man släppt ner stockholmsblodbad i toalettstolen. Att man sen som en försnurrad hormonstinn 13-åring ska tro på att man inte håller på att förblöda när det är blod överallt, ja det är lättare sagt än gjort. Nu ser ju alltid blod ut att vara mer än det är, men även fast man vet det så nog var det läskigt att det ibland kunde tyckas vara hur mycket som helst. Att det "bara" skulle vara en dryg dl har jag fortfarande. svårt att tro.

Nog snackat om blod och annat halväckligt. Krister har trotsat sin feber idag och eldat och diskat idag. Det är nått han är riktigt bra på min goa föräldralediga sambo!
För elda, det behövdes. Det var det ordentlig frostnatt i natt, då det till och med fortfarande var helt vitt på marken när jag och Elof klev upp efter åtta någon gång.
Men längre fram på dagen, då vi tog en promenad i den fina solen tillsammans, ja då kände man lite av den där sommarvärmen som aldrig kom. Inte för att det gjorde oss så mycket då Elof bara tyckte det var jobbigt när det blev så varmt. Men inte hade det skadat med lite mindre regn.

För att knyta ihop dagens spretiga blogg inlägg så tänkte jag avsluta med något som rör nästan allt jag nämnt. Elof, nya krafter, minnen och framför allt städning.
Mitt i allt skurande av övervåningen så följde trappen med på vägen ner av bara farten. Men det var inte utan en tår i ögonvrån. Som ni trogna läsare kanske minns så hade Elof en period på flertalet veckor när han kräktes en hel del, det kom lite nu, lite då och en hel del där emellan. Inte minst när man gick upp eller ner för trappen med honom. Och till saken hör att inte orkade jag skura/torka upp varje gång. Så i några månader har vår bruna trapp varit i det närmaste vit. Ja tills ikväll. Det kändes som lönt att skura den nu när Elof slutat kräkas sådär var femte minut.

Imorgon hoppas jag kunna fortsätta på samma spår nere och kanske kunna överraska Krister med lite god mat i ett rent kök när han kommer hem efter jobbet.

Nu ska jag mysa med ett avsnitt Bones och lite fler rutor. På söndag jag kanske kan få börja montera ihop!

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar