fredag 14 september 2012

Sjuka familjen?

Jag som trodde att det var när barnen började på dagis som man blev sjuk i tid och otid. Men icke, tydligen så kan ett dop dra med sig en massa sjukdom och bedrövelse också. Till oss vuxna vill säga. Elof han är pigg som en mört och sover förmiddag med sin febriga pappa. Själv sitter jag nere helt (eller nästan) utslagen av snuva och halsont. Men jag är nog på väg att bli bättre, hoppas jag. För igår hade jag inte så ont i halsen på morgonen. Men sen så blev jag alldeles slemmig och inatt har jag hostat sönder halsen totalt. Inte så skönt!

Men idag så ska det bli god mat till middag! Resterna från dopet är slut och pizzadegen i frysen som snart skulle kliva upp och ge sig själv till hönsen är uppäten så nu är vi back on track igen! Som de matglada jäklar vi är så blir det kalvstek till middag med pepparrotssås. Okej, såsen är från dopet, men alla kolhydrats-rester är slut!

Det är nog bäst för oss båda två om vi kan hålla nere kolhydraterna. Så att vi kommer orka med Elof, han kommer ju bara bli mer och mer aktiv. Men också för att nu när Krister inte gör sina motionspass med tidningsutdelningen 6 dagar i veckan så kommer det säkerligen att märkas.

Som tur är så har vi två godingar i hagen som ska ha sin motion. Och en hel del ved som ska klyvas. Så vi har nog jobb här hemma så vi klarar oss. Snart kommer den underbara snön igen, då blir det fram med skyfflarna! Vem behöver gymkort när man har en gård att sköta om? På tal om det. Snart blir det en kraftansträngning när hönshuset ska höststädas inför den långa kalla vintern. Är mycket skit som ska städas ut.

Nu må jag gå å snyta mig!

Moch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar