onsdag 19 september 2012

Svacka?

Just nu så känns det som att vi alla här hemma har både form och motivationssvacka. Men min förkylning är snart över och jag hoppas att Kristers feber ska ta och lägga sig någon annanstans än i vår säng. Vad Kristers feber beror på var inte så svårt att lista ut.
Han har ju plockat undan lite blöjor, skräp samt diskat flera omgångar, har ju såklart blivit överansträngd av allt städande. Tydligt det!

Kom precis att tänka på att när mina vänner kommer igång med sitt bloggande så trappar jag oväntat och ovilligt av med mitt. Kanske är det så att de själva sätter sig och skriver när de inte har något att läsa här inne? Ja vem vet.

Har lärt mig att göra mormorsrutor. Och självklart så har jag startat ett stort projekt med dessa rutor. Hur stort det vet jag först när jag är klar. Beror nog mest på när garnet är slut. Lite otur har jag ändå. När 29 av 33 rutor är klara så tar det vita garnet slut. Hur gör jag nu lixom? Kommer säkert sluta med att jag tar upp flera stycken för att göra om dem med en annan färg i mitten som jag inte har så mycket av. Återstår att se!
Har ändå 39 rutor kvar i två andra färger som jag måste göra, minst.

Har sett alla avsnitt av Numb3rs nu. Då fortsätter vi där jag slutade sist med Bones. Där jag jag i alla fall 3 säsonger att titta på. Så får jag se vad jag hittar på efter det.

Nu ska jag tända lampan och fortsätta med mina rutor!

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar