torsdag 9 augusti 2012

Euskefeurat

Skulle lyssna lite på några låtar som vi kunde ha till Elofs dop. Slutade med att jag sitter och lyssnar på Euskefeurat och minns tillbaka på en fantastisk kväll jag hade förra sommaren. En kväll men mycket skratt, galenskaper, nya vänner och god mat sprit. Jag hade fått en inbjudan med posten och tänkte "va fan, lets do it!" och åkte på sommarträffen med LRF Ungdomen i Västernorrland. Helt klart ett av de bästa besluten jag har tagit i mitt liv! Det var så synd att det inte blev någon träff i år. Men nästa år, då jäklar!

Blir lyssnat på lite annan musik också. Så länge sen sist. Känns lite ibland som ett avslutat kapitel att lyssna på musik. Förstår bara inte varför, jag älskar ju musik. Tror jag ska börja lyssna mer på musik igen. Tillsammans med Elof. Vi ska digga tillsammans. På rimlig ljudnivå såklart! Vi börjar såklart med de bra banden direkt! Visor och annat lull lull hinner vi med ändå en annan gång.

Mina tokfulsöta kycklingar har kläckts. Det verkar ha blivit fyra stycken. Två mörka och två ljusa. Tre hönor och en tupp vore ju underbart, kommer förmodligen bli tvärtom. Något annat vore för bra för att vara sant.



Och helt plötsligt väljer spellistan att spela en låt jag inte hört på länge. Som direkt får mig att tänka på en vän och hans sambo jag inte träffat på allt för länge. Ibland undrar jag om det beror på att jag inte valt att träffa dessa vänner eller om det är för att jag helt enkelt valt en helt annan väg i livet. Samtidigt tror jag mig veta att de gärna skulle vilja välja den vägen också, men vet inte hur. Jag ska träffa dem snart, väldigt snart. Hoppas jag. Om jag så ska sätta mig och åka på vinst och förlust en dag. Gjorde det en gång förut. Då blev det på förlust, för de var inte hemma. Fan. Jag saknar dom, saknar så det gör ont. Så ont att jag kan känna doften cigg och sprit av deras hem i näsan, rytmen i musiken, känslan av att höra hemma och smaken av ett gräsligt kaffe. Jag måste träffa dom snart!

Förberedelserna inför dopet blir allt mer seriösa, kommer snart att bli nervös. Jag hoppas det blir trevligt, för det kommer kosta då vi blir många, 25 anmälda nu!

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar