torsdag 16 augusti 2012

Redo!

Dåså, är det bara småsaker kvar att packa ner inför en helg i Övik med familj och dans!

Alla kläderna är i ordning, även om inte tryckknapparna räckte, men jag lyckades lösa det provisoriskt ändå. Elof har sina matchande drägglisar och Krister sina ok, ska bli riktigt roligt!

Paduanäggen är inkvarterade i kläckaren nu också, så den 5e el 6e september är det kläckning här igen. De små jag hade fick flytta ut till hönshuset idag då vår underbart snälla granne har ställt upp som hönsvakt i helgen så har jag gjort det så enkelt som möjligt för henne. Det kommer gå så bra så. Det är andra gången vi ber om hjälp med djuren av grannarna(sist var på julafton då de skulle ge hästarna en säck hö), första gången som vi åker hemifrån båda två länge än en dag. Ganska så skönt, samtidigt som jag säkert kommer längta hem till alla djuren.

Men nu så måste jag se om jag kan få hem Kapten. Hon följde ju såklart med mig ut på promenad tidigare idag. Fast inte ville hon följa med hela vägen, och inte hem heller för den delen. Inte för att jag inte tror att hon skulle hitta hem, det gör hon säkert. Men sist satt hon ju uppe i ett träd, så jag litar helt enkelt inte på henne.

 Ikväll var en riktigt bra kväll! Första kvällen på säkert två veckor som Elof somnade i Kristers famn nere så pass att de kunde gå upp och somna båda två tillsammans. Har varit lite små jobbigt att han haft så svårt att somna på kvällen på senaste tiden. Tror mig ha sett på Krister att han har tyckt det varit jobbigt att Elof inte velat somna med honom. Men nu så!

Och på tal om promenad och sova så sovde Elof tre timmar utomhus i barnvagnen idag. Först under promenaden och sen så fortsatte han sova i vagnen så att jag kunde få lite saker gjort ute på gården. Riktigt smidigt!

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar