måndag 6 augusti 2012

Lite tid för mig själv.

Elof somnade gott i soffan med mig, vi myste ihop oss men nappen, Kossan och Leppe. Tok mysigt! Eldade mitt nya myggljus i förebyggande syfte då myggen började hitta in när jag lagade till sista somna skvätten.



Hur mysigt det än må vara så går det inte att sitta så hur länge som helst. För det blir varmt. Äckligt varmt! Och tillslut så vaknar en kinkig Elof = Inte bra!
Så innan det blir så varmt är det bäst att gå upp och lägga honom tillsammans med Krister. Vilket jag nyss gjorde. Dom sover så gott tillsammans.

16 dagar kvar som "ensam mamma" om dagarna. Sen är vi hemma båda två tillsammans med Elof. Det har varit tufft, vissa dagar tuffare än andra. Men snart så, får vi vara hemma tillsammans. Då kommer det bli lite mera gjort, fler utflykter och mer tid tillsammans.

Efter en lång dag ensam med Elof är det konstigt nog skönt att kunna sitta helt själv "ansvarsfri" någon timme. Har ingen aning om varför det ska vara så egentligen. För jag borde gå och lägga mig jag också.

Sov tillsammans med Elof på soffan en dryg timme på eftermiddagen. Det blev på tok för sent igår. Vilket gör att jag nu inte är så trött som jag borde vara. Men det kommer att ordna sig.

Gjorde en tripp till Torpshammar idag, tog en chansning och köpte en vinter overroll i strålande solsken till Elof. Någon gång kommer storlek 80 att passa. Frågan är ju bara vad det är för väder ute då.

Imorgon, när Elof på dagen blir tre månader, så ska vi klockan 11.30 väga och mäta honom. Ska bli riktigt spännande att få se hur stor han har blivit. Det är ju ändå en dryg månad sen sist. Jag kan inte riktigt förstå att det har gått tre månader sedan vi gav upp att starta den där förbaskade DT:n. (på timmen nästan!) Hur många höggravida med lätt molande värk i magen ger sig ut tillsammans med sin sambo för att springa igång en heldöd moped egentligen?

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar