söndag 12 augusti 2012

Vaken?!

Ja, vad gör jag uppe nu egentligen?

Får ta och göra som Pippi och säga åt mig själv på skarpen!

Har god lust att visa upp och berätta vad det är jag har gjort idag.

Men då är jag väl inte i säng innan Krister åkt iväg på jobb.

4 dagar kvar för honom med tidningen. Kan inte beskriva hur skönt jag tycker det är! Snart ska jag få rå om vår pojke tillsammans med Krister hela dagarna, inte bara någon timme på eftermiddagen.

Känner mig någonstans elak som lämnar över honom så fort Krister kommer innanför dörren, samt nu i helgen har jag suttit många timmar framför symaskinen. Även om jag är ganska så säker på att Krister vill vara med Elof allt han kan så borde han få vila upp sig efter en lång arbetsvecka, men "arbetsveckan" med Elof tar ju aldrig slut. Och att få ladda batterierna framför symaskinen en stund gör så otroligt mycket för att hinna med allt det där som inte är lika roligt under veckan när Elof tar sig en tupplur.

Nej, på skarpen skulle jag säga till mig själv.

Gå och lägg dig, utan något ska bara. Eller, just det ja. Kanske ska rasta Hanna och stänga till hönsen!

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar