onsdag 15 augusti 2012

Kommit av mig?

Det är inte det att jag inte vill eller hinner blogga som det inte har blivit något riktigt blogginlägg under veckan. Jag har bara inte hunnit med mig själv. Har kommit i säng i skaplig tid två dagar i rad nu, men ikväll så har jag inte riktigt lyckats.

Har gjort grovjobbet på en ny kjol igår och idag. Så imorgon ska jag bara fålla upp den så är den färdig. Som jag tycker om att sitta vid symaskinen. En riktig färgklick blir det av den här nya kjolen. En barnslig färgklick, så det passar oss!

Tvättmaskinen gick sönder igår, så jag fick tvätta på bygdegården idag. Ska se om jag inte ska passa på och tvätta en tvätt imorgon också när det ändå skulle vara så fint väder. Tur i oturen att det inte är så långt kvar till lönen, blir till att hitta en tvättmaskin att lägga pengarna på. Inte direkt det jag helst vill göra, men köper vi oss en ny så borde vi ju rimligtvis inte behöva bekymra oss om det de närmaste 5-10 åren, kan man ju hoppas. Få se det som en långsiktigt investering, precis som bilarna.

Så nu blir det engångsblöjor i en dryg vecka framöver då det är lite svårt att använda tygisar utan tvättmaskin. Visst, den på bygdegården. Men den kostar ju 30 kronor/tvätt.

På fredag bär det iväg till Ö-vik över helgen. Ska bli kul att komma hemifrån lite. Och imorgon gör Krister sista tidningspasset på lääääänge, behöver jag ens börja förklara hur skönt det känns. Hur skönt det är att vi snart ska vara två hemma på heltid och bara rå om varandra!

Ringde ett spännande samtal igår, så skönt att höra välbekanta och efterlängtade röster. Så har jag tur kanske vi kan träffas rätt så snart. Åh som jag längtar! Om inte annat så har jag ju snart möjlighet att åka och hälsa på dem! På tal om att åka. Nu när Krister ska bli ledig så kommer vi spara en massa pengar. Bilåkningspengar. Det blir ju bara - 100 mil i veckan och förmodligen en bil avställd under vintern, vilket innebär ingen skatt och ytterst lite försäkring istället för mycket skatt och tokdyr försäkring. Klarade vi förra vintern med en bil då vi båda jobbade så borde det ju inte vara något problem med en bil när båda ska vara hemma?!

Nu är det sluttjatat för idag. Elof är världens goaste och nu ska jag gå och lägga mig i sängen med mina goa grabbar. Ska ställa en egen väckare för säkerhets skull. Tror Krister hade tagit ut sin längre sovstund i förväg idag, då han försov sig. Sånt som händer, men jag är förvånad att det inte har hänt tidigare. Vi är trötta båda två, annat hade vi väl inte räknat med. Fast det är jobbigt just nu, så här innan det ska vända!

Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar