onsdag 7 november 2012

För att få bukt med bloggtorkan...

Så hade jag tänkt ta hjälp av en sån här dag1-30 lista, fast skita i det här med dagar och helt enkelt bara köra 30 rubriker. Eller fler, jag kommer säkert på några nya.

Tänkte jag skulle ta och börja med den första som är:

Presentera mig själv.

Även fast att det kan kännas lite konstigt att presentera mig själv när det mest är de som känner mig som läser i min blogg. Egentligen så finns det redan en presentation av mig här på bloggen, som du kommer till om du trycker på [Gårdsmor är..] här ovan.
Men så jag funderade på om det finns något om mig som inte så många vet? Och hur kommer man på dom grejerna?

En sån enkel grej som att jag helst går utan bh om dagarna för att det inte finns bekväma bh:ar i min storlek. Det verkar finnas alla möjliga varianter utav storlekar förutom typ 95B. Och hittar jag en i den storleken så kan man ju ge sig den på att den är fulare än fulast. Jag må vara tjock med små, icke runda bröst, men det betyder inte att jag inte trivs i fina underkläder. Snarare tvärtom, jag tycker väldigt mycket om att klä mig i fina underkläder, gärna med lite spets och snygga färger.

Och när jag ändå är utan bh så kan jag lika gärna skrutta runt hemma med bara strumpor på, helt naken kan jag i och för sig också vara lite då och då. Men det är dragit här så jag blir så kall om fötterna. Naket är det för övrigt i sängen. Jämt. För kroppen och då främst underlivet mår bra av att luftas, sängkläderna är ju där av en anledning.

Ibland kan jag komma på mig själv med att vara rätt så tantig. Som just nu till exempel då jag håller på att sticka en tröja till min sambo. De om något känns tantigt. Fast vem är det som sagt att det är något dåligt med att vara tant? 

Får inte glömma att nämna att innan jag dör så ska jag vara en ko-konstnär. Och på min begravning så ska det vara vita rosor och blå nejlikor. Ni ska äta morotskaka och bara dricka fruktigt te!

4 kommentarer:

  1. U wonderful weirdo! ;)

    och varför jag aldrig kommenterar på din blogg är för att det är så krångligt, ba såru vete! *lat*

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)

      Vilken tur att du säger nått. Har inte tänkt på vad jag hade för inställning! Nu är det betydligt enklare ;)

      Radera