onsdag 14 november 2012

Tantkvällsmaraton!

Klockan är på ett ungefär tjugo i nästa dag och jag kom just på att det kanske är dags för mig att besöka mina grabbar en våning upp för att orka med denna nästa dag.

Har haft ett litet tantkvällsmaraton med mig själv. Blev inspirerad och peppad igår då jag såg hur lite det var kvar innan fram- och bakstycket skulle vara färdiga! Och nu är de det. Så nu återstår "bara" ärmarna och luvan plus lite sömnad så är allt klart för att ges till dess framtida bärare!


Fram och bakstycket!
Innan det var dags att gå till syjuntan så fick jag en snilleblixt och kom på vad jag skulle göra med 10 kronors stuvbiten jag köpte på Erikshjälpen förra veckan! Nämligen små köksgardiner till fönstret över bänken! För jag hade ju ett par matchande men inte samma mönster som jag fick av moster Mia förra julen. Bara hoppas att det funkar när de hänger på plats också!

En lång!

Två korta!
Sen så kom jag på att jag visade ju inte upp den snygga lampskärmen vi köpte på fyndlagret när vi var och shoppade för några dagar sedan. Den var helt klart värd 20 kronor, för den lyste upp hela vardagsrummet! Eller vad tycks?

Före!

Efter!
Sen så tror jag inte att jag hade så mycket mer att skriva om nu. Batteriet är snart slut, det är dax att torka röva och hoppa i säng!

2 kommentarer: