måndag 18 maj 2015

6 veckor kvar!

Idag är det precis 6 veckor kvar till Holgers dop och det stundande bröllopet mellan mig och Krister.

De senaste dagarna har ägnats åt intensiv grovplanering över vad som måste fixas och nu kan jag inte göra annat än vänta och slappna av en stund. Jag ligger helt klart i fas med planeringen och en grov budget är upprättad. Allt som allt räknar vi med att fixa detta påhitt med en prislapp mellan 8000-10000kr. Vilket är precis så pass mycket som jag är beredd att lägga på ett bröllop.

En klänning är beställd, på vinst och förlust från Kina som för ca 160 kr extra sys efter mina mått. Nu kan jag inget annat göra än vänta på att den dyker upp här hemma i Sverige i slutet av April. Jag har ca 2 veckor tillgodo mellan beräknad leveranstid och bröllopet. Annars får jag gifta mig i underkläderna. Vilket Krister visserligen har föreslagit, men det passar sig kanske inte riktigt i kyrkan. Inklusive frakt gick klänningen på 1197kr och risken finns att jag kommer få betala moms på det också när jag hämtar ut paketet, det återstår att se.

Klänningen

Visst skulle jag kunna leta en begagnad klänning här hemma i Sverige. Men efter att ha spenderat flera timmar granskandes de annonser som fanns ute fick jag krasst inse att med min kroppsform skulle jag få leta länge innan jag ens hittade en klänning som skulle passa.

Utöver klänningen så har jag köpt en slöja på facebook för 199kr som jag på spänning väntar på ska dyka upp med posten på måndag eller tisdag. Jag har även skickat efter ett strumpeband och en tiara från Kina, 150kr med frakt. Borde också dyka upp i slutet på April. Men där är det inte samma kris om de inte hinner komma som det vore med klänningen.

Elof och Lovis kläder är klara, hittade en kavaj på tradera till Elof för 59 kr och en ursöt klänning till Lovis för 35kr på secondhand i Leksand. Har börjar söka efter en koslips till Elof också men lyckas det inte så får han ha någon annan slips, det är inte mer med det.

Då var det bara Krister som också ska ha nå kläder. Vi letar just nu febrilt efter en kavaj i rätt storlek. Jag bevarar några annonser på tradera och vi ska kika på de secondhand butiker som finns i Sundsvall. Till det lutar det emot att det blir ett par snygga jeans, då vi båda tycker att det är snyggare än ett par kavajbyxor. Det finns säkerligen de som tycker att det blir fel att gifta sig i kavaj och jeans, men då är det ju en himla tur att det är vi som gifter oss och inte de som tycker att det är fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar