onsdag 20 maj 2015

Blommor till buketten.

Jag har varit och spanat på blommor till buketten idag på plantagen. Hittade en otroligt vacker blomma som jag funderar på att ha med. Hortensia heter den. Det är blomman som är till vänster. Den finns som krukväxt men har långa stjälkar och för 99kr fick man en blomma med 3-5 blombollar på. De var ganska så stora, säkert ca 8-10 cm i diameter. Så det behövs inte så många och bygger bra i volym.

Plantagen hade även bra priser på rosor. 7pack med små rosor för 20kr tycker jag var helt överkomligt. Jag får då 21 rosor för samma pris som ett 10 pack lite större rosor på Ica, eller ett 12 pack på plantagen. 











De hade nå grönt på Plantagen också. Inte det snyggaste kanske men tar med det för dokumentationens skull. Nu återstår det bara att besöka fler blomsterbutiker och kolla deras pris och utbud, för utbudet på Plantagen det var väldigt klent. Jag vill ju ha Nejlikor också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar