fredag 22 maj 2015

Både upp och ner...

Idag fick jag napp på en korg till Lovis. Helt perfekt i storlek och enda kostnaden blev bilresan in till stan! Och när jag säger helt perfekt så menar jag helt perfekt! Den är i fint skick, perfekt storlek och vitmålad. Så nu behöver jag bara pynta den med banden som jag har köpt, i med en plastpåse, oasis och blommor så är Lovis klar för bröllopet.

Eller ja, hon behöver skor också men det har min mormor hittat ett par gråa som säkerligen kommer duga utmärkt! Så nu lägger jag till den punkten på listan med sånt som är klart!

Inbjudningskorten är klara och postade de också. Det blev helt okey. Utan några som helst ledtrådar på att det kommer bli bröllop också. Kommer vi kunna hålla det hemligt tills att brudmarschen spelas? Ja det är frågan det! Frågan återstår dock hur vi ska lyckas med det den där sista stunden innan gudstjänsten börjar när vi behöver göra oss i ordning samtidigt som det kommer komma gäster. Men det har vi tid på oss att lösa.

Vi fick små lappar över av samma papper som inbjudningskorten (då arken var lite för stora) och tillsammans så kom jag och Krister på en rolig idé. På borden sen i Lillkyrkan där vi ska sitta och fika så ska vi lägga ut små tackkort som börjar med "Tack för att du närvarade när vi vigdes" eller liknande också får vi se vad mer vi knåpar ner på det där tackkortet. Arken räcker till 24st små kort, så det skulle bli lika många tackkort som om vi skickade ut tackkort efteråt då det är 21 inbjudningskort skickade.

Så till dagens stora diss och första "ont-i-magen" inför bröllopet. Då budgeten är begränsad och jag inte har lust att lägga ut mer än nödvändigt på saker till bröllopet så kanske jag har gått och blivit dumsnål. Har nämligen beställt en tiara och strumpeband från en kinasida, light in the box. Och den beräknade max leveranstiden som de hade angivit skulle bli 25 arbetsdagar, vilket innebar att sakerna skulle hinna komma fram. Men nu stod det på min leveranssida att beräknad fraktdag var den 3e maj, vilket skulle innebära 15 arbetsdagar längre än den utlovade. Då får jag grejerna två veckor efter bröllopet. Jag har i alla fall mailat dem och får väl se vad jag får för svar. Som tur är så är det bra andrahandsvärde på grejerna så även om de inte hinner komma så kan jag sälja dem utan förlust. Men det kommer i så fall innebära att jag måste leta begagnat här hemma i Sverige. Lite dyrare men betydligt säkrare. Nåja, än finns tid att vänta. Och till slut kanske jag ska fråga mig om det är så nödvändigt viktigt. Om inte så sparar jag ju in de kronorna jag annars har tänkt lägga ut!

Men men, imorgon är det dags att passa på P4 Västernorrland och deras sök-och-finn. Ska bli spännande att se om jag kommer med och ifall de finns någon lyssnare som har den slipsen som jag letar efter till Elof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar