tisdag 26 maj 2015

Men vad är det hon gör?!?!

Ja nu är hon igång igen. Jag vet inte vad hon gör men mig är hon inte speciellt intresserad av. Nej hon skruttar runt i något vitt och klackar. Pratar och funderar, om vad förstår jag inte. Vips är hon naken igen och de där vita hänger helt plötsligt i taket. Som om det skulle göra saken bättre?

Men så kommer han hem den där andra typen. Han får inte heller tid med mig. Nej han ska hjälpa till med den där vita saken i taket. Och sen blir det tyst, nervöst och man kan känna stämningen i luften. Nu då? ja nu vibrerar hela lägenheten. Det är tydligen "plåtis" som får jobba, vem nu det är.

Till sist blir det stilla igen och hon skruttar runt i de där vita igen. Det är tur hon är rolig att titta på.

Så skulle det kunna låta om man frågade Holger vad som hände idag. Jag provade klänningen och än en gång så kändes släpet lite sisådär. Sämre än sisådär faktiskt och efter mycket ågren och funderande så åkte saxen fram. Ja jag googlade efter tips och erfarenheter först såklart. Efter det åkte saxen fram, när klänningen hänge i taket. Det var nervöst att börja klippa. Men åh så nöjd jag blev efteråt! Släp var så inte min grej! Nu, Bildbomb!

Före, närbild på släpet framifrån.
Före, klänningen i sin helhet.


Efter, närbild på nerkant, släp borta.
Efter, klänningen i sin helhet.
Det var pirrigt att prova klänningen efter förändringen. Men det blev bra, mer än bra! Det känns bra att lyckas emellanåt också. För beslutet att använda saxen och plåtis på klänningen var ett mycket bra beslut! Nu är klänningen bara precis så att den nuddar marken när jag går, helt perfekt!

Klänningen efter förändringen bakifrån.
Och det var faktiskt en hel del som jag klippte bort. Och återbruk är något bra och kul. Så det kändes dumt att bara slänga tyget jag klippte bort. Efter en snabb provning var beslutet enkelt. Det får bli en sjal till klänningen. Någon gång hörde jag att "en kvinna ska inte gå baraxlad i guds hus". Nu behöver jag inte göra det! Är inte fållat på bilden, men det har jag givetvis gjort klart idag också.


Kan hända att det ser knepigt ut, men det är för att jag har inte
snörat klänningen och har ett svart linne under.

Så det var vad jag gjorde idag! Bland annat. Men mer om det i ett annat inlägg senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar