tisdag 26 maj 2015

"Men du skulle ju inte ha något speciellt"

Näe, det kanske jag har sagt. Att jag inte vill ha nå speciellt eller märkvärdigt. Men samtidigt så tycker jag om att pyssla när andan faller på. Och då är det lätt hänt att det blir både speciellt, märkvärdigt och framförallt unikt!

Då vi inte planerar så mycket annat som gemene man brukar ha planerat kring ett bröllop (förutom själva klänning, smoking, blommor och ingångs mars) så känns en brudskål ändå rätt enkel och på sin plats. Så får våra gäster en chans att (förhoppningsvis) skåla och ge oss lyckoönskningar. Och då dök ju frågan upp, vad ska vi skåla i/med? "med"et är ännu inte löst. Men det lutar emot någon slags cider. "i"et tog jag däremot hand om igår när vi gick in en sväng på IKEA, passerade glasen och tänkte va fan, nog må vi kunna unna oss ett par egna glas att skåla i! Så det följde med två glas hem.

Nu är väl inte IKEAs glas det mest personliga man kan handla, men där fick jag en snilleblixt idag på eftermiddagen. Efter några timmars grejande så var det klart. Två väldigt personliga och unika glas till oss att skåla i!


Det var ganska trixigt men till slut så fick jag lov att känna mig nöjd ändå! Jag har använt tekniken där man droppar nagellack i vatten och sen doppar ner glaset. Finns mängder med videos på youtube som visar hur man gör. Problemet var bara att på video såg det väldigt enkelt ut. I verkligheten var det betydligt svårare att få snyggt! Namnen skrev jag dit med en tandpetare som jag hade doppat i nagellack! Varför bara rosett på ena? Ja det blev lagom med "gulligull" så tyckte jag! För att fråga Krister kan vara svårt ibland, favoritsvaret under det här pysslandet var "om du vill det så", jag vet inte om jag gör rätt. Men jag tolkar det ungefär som "om det gör det lycklig/glad så är det vad jag vill". Mottagaren av ett meddelande har fri tolkningsrätt. Har jag läst.... inte på facebook men i min kurslitteratur, så jag hoppas att det är sant ändå!

Jag använde samma nagellack som jag tänkte ha på mig på dopet. Självklart rött så att det passar in till slipsen som sätter färgerna på vårt bröllop. Jag har alltid tyckt att man går lite till överdrift med tema hit och tema dit. Men jag måste erkänna att visst känns det enkelt att ha i alla fall en liten röd tråd genom allt! På tal om rött så är det snart dags för mig att färga håret igen. Men tänkte vänta till slutet av nästa vecka så att färgen är så stark som möjligt. Rött tvättas ju tyvärr ur ganska fort. Det känns rätt att vara rödhårigt, det är ju jag. Hur jag än gör så kommer jag tillbaka till rött i alla fall. Har åtminstone förberett för färgning genom att besöka frissan. Det blev kanske inte så jättestor skillnad, men jag har behållit mer längd än tidigare då jag har en tanke om att jag vill spara ut håret igen. Men för den sakens skull så vill jag ju ha något som ser ut som en frisyr den 16e maj.

För när Krister hittat en återkommande kommentar i stil med "men du skulle ju inte ha något speciellt" så brukar inte jag vara sen med att komma med ett standardsvar. Och det lyder, "näe, men det betyder inte att jag inte vill känna mig fin!". Visst visst, ibland spårar det ut ur lite, men det är nog med välvilja som Krister berättar att jag kan lika gärna gå i kyrkan med tre dagars otvättat, okammat hår och naken för han tycker att jag är fin i alla fall. Fast poängen var ju att JAG skulle känna mig fin! Och tack och lov så finns faktiskt förutsättningarna för att jag kommer göra det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar