måndag 4 maj 2015

Flyt på Drop-In!

Jo men det är väl klart att en annan ska få känna sig lite fräsch i kyrkan!

Så igår var jag och resten av familjen till Birsta för att jag skulle få klippa mig på Trudes Drop-in. Tycker det är väldigt behändigt att kunna klippa sig på Drop-in! Så jag tog mig en nummer lapp. 37. Senaste kunden de ropat upp hade 28. Jaja, det här kanske går i stöpet tänkte jag. Men jag hade ju ändå andra ärenden så jag gick till både panduro och Åhlens. Vi skulle ha lite papper till program i Kyrkan och strumpbyxor till Holger. Fanns inga strumpbyxor på Åhlens, gick förbi Trudes, 32. Så jag tog mig upp på övervåningen för att fortsätta letandet efter strumpbyxor. Hittade till slut på lindex! Ner till Trudes igen. 38! Va fals, hur gick det till som! Men jag ser att alla frisörer inte är upptagna. Så jag tar en ny lapp, på vint och förlust. 43. Aja, jag kan ju lika gärna ha en lapp medan jag väntar på Krister och barnen som inte hittat åt mig än. De skulle tanka först för barnen sov så han kanske är i bilen än. 39, ingen kund. 40, ingen kund. 41, ingen kund. Det här går ju ganska bra, inte undra på att jag hade missat 37 om de som tagit lappar inte är kvar längre! 42, en kund! Loppet är inte kört än, vad skönt! Så kommer en annan frisör ut från bakre butiken och det blir min tur. Så inom loppet av 10 minuter har jag hunnit blivit av med min köplats, tagit en ny och hamnat i frisörstolen! Nu väntade lite schamponering och klippning. Alltid lika skönt att känna sig ompysslad!

Så dök Krister och barnen upp. De hade missat mig och satt sig för att äta glass istället. Det borde jag ju nästan ha räknat ut att de skulle mumsa i sig glass när de fick chansen! Jag satte hårt emot hårt och köpte hamburgare på max till middag. Det var väldigt länge sedan vi åt hämtmat så jag tyckte att det kunde vi ju göra nu när Krister ändå fuskat med glass. Blev low carb burgare för mig och Krister och barnbox att dela på till barnen. De åt hamburgare med god aptit, samt mängder med strips. Jag bukar fundera ibland vad de tänker inne på max när man köper en low carb burgare men behåller stripsen, fast de kan ju inte veta att vi har ett par strips och dipp tokiga barn! Nåväl, jag kanske ska erkänna att jag åt några strips jag också. Men kalla strips är inte gott, inte var den nya dippen grill & onion god den heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar