söndag 24 maj 2015

En månad!

Javisst! Det är bara en månad kvar till bröllopet idag! Ja och Holgers dop också naturligtvis. Men att döpa sitt barn är jag inte speciellt nervös eller spänd inför.

Det kommer bli som det blir och hur det än går så lär det sluta med att Holger blir blöt i håret, Elof tappar ringarna och Lovis rycker sönder blommorna i som blomkorg. Ja förhoppningen är ju såklart att jag och Krister ska bli man och fru också, men med den här karln som jag tänkt gifta mig med vet man aldrig vad han hittar på!

Ringkudden är klar och den blev jag riktigt nöjd med! På sätt och vis känns det synd att jag har tankarna på att sälja den efteråt, men samtidigt så har jag ingen aning om vad det skulle vara för nytta med att spara den. Elof var med och pysslade ihop kudden och det verkar som att han är nöjd och ser fram emot sitt uppdrag.

Sydd i samma tyg som klänningen, spillbit från tygaffären. Lite satinband i en stor rosett och de smalare banden i en liten rosett. Prov knöt med min förlovningsring för att se hur det ser ut. Det blev lagom tufft/sött för vår smak.

Elof visar att han kan bära kudden! Min stora grabb! <3
Och blomkorgen till Lovis då. Jo det går framåt. Jag har fått dit ett första lager med tyg för att göra en liten kant. Vet inte om jag ska nöja mig så eller ha mera. Tänkte även knyta dit lite rosetter av samma band som Elof har på ringkudden på handtaget. Jag hittade små kronor på panduro som jag på prov limmade en på en avklippt tops. Fick tanken att det kanske skulle bli tjusigt att sticka ner en eller några sådana bland blommorna sen. Som små prinsesskronor.

Sen när lönen kommit så ska jag beställa grejerna som behövs till knapphålsblommorna. Oasis till blomkorgen köper jag på plantagen. Själva blommorna lutar det emot att det blir små röda rosor från plantagen och sen beställer jag resten från blomsterhandeln i Matfors. Har varit till de stora kedjorna för att reka priser och utbud. Resultatet förutom rosorna från plantagen blev att jag hittar mer hemma i Icas blomkyl. Trist men så var det. Och ska jag ändå beställa så vill jag gynna det lokala! För den lilla prisskillnaden jag kan tänka mig att det är äts ändå upp av tid och soppa pengar för att åka och hämta blommorna i Birsta.

En annan sak vi ska göra när lönen kommer, det är att åka och beställa ringar. Jag tror att jag har bestämt mig för vad de ska stå i min. Men jag är inte säker än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar