onsdag 20 maj 2015

Buketten

Tanken var först att jag skulle köpa färdiga buketter och knapphålsblommor. Så läste jag en tråd om att binda själv och en tjej tipsade om att titta på filmer på Youtube. Varför hade jag inte tänkt på det?

Jag hade en plan/känsla för att 500kr är vad jag är beredd att lägga på blommorna. Men så kollade jag på lite DIY för knapphålsblommor och nu känner jag mig inte alls motiverad att köpa blommorna färdiga. Istället har jag hittat en sida där jag för 135kr får hem det jag behöver för att binda kransarna + knapphålsblommorna, förutom ev satinband runt stjälkarna. Och för 300kr får jag snittblommor så det räcker och blir över då jag inte vill ha en så stor bukett.

Men vad jag vill ha för blommor har jag inte så bra koll på än, men såhär innan jag har varit i blombutikerna och kikat så lutar det emot lite rosor och nejlikor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar