lördag 23 maj 2015

Beställningar hit och dit

Jag vet inte riktigt var jag slutade sist men ordern från Light In The Box är avbeställd. De skulle ha tagit allt för lång tid och deras svar i kundtjänsten var bedrövliga. Har man tid att vänta så fungerar det säkert, men det har inte jag.

Så jag har hittat en annan tiara och ett annat strumpeband. Från andra kvinnor runt om i Sverige, bättre begagnat i nyskick är bra det också!

Jag har hittat slipsen till Elof och en annan är på väg. Snart dags att börja pyssla med det.
Lika väl som det är dags att börja pyssla med Lovis blomkorg.

Jag har bestämt mig för att köpa en annan klänning att ha på dopfikat efteråt, som jag kanske kan ha nytta av sedan alt sälja. Mest för att det är lite släp på brudklänningen och blir den allt för nedsmutsad/förstörd så blir den svår att sälja sedan. Tanken är ju att sälja bort så mycket som möjligt efteråt för att bröllopet ska bli så billigt som det kan bli utan att det känns som att vi snålat in för mycket på våran dag. Och en massa kläder som bara blir malätna i garderoben är jag inte speciellt intresserad av.

Bäst av allt just nu är att brudklänningen är på väg hit, till mig! Den är i Tyskland just nu (spårbart!) och beräknas anlända i Matfors till tisdag eftermiddag. Ska bli så fruktansvärt spännande att prova klänningen. Samtidigt som jag är så sjukt nervös! Tänk om jag inte gillar den egentligen? Tänk om den är helt fel? Tänk om den är helt fantastisk!

På onsdag så beräknas klänningen till fikat komma till Ica så då kan jag hämta ut och prova den. Och jag hoppas att skorna som jag har köpt till Elof kommer snart de också. Hans kavaj kom i fredags. En så sjukt stilig näbb vi kommer ha på vårt bröllop! Gäller bara att träna lite på att ha kavajen på sig då det inte alls var populärt första gången. Det vore ju typiskt Elof att vägra. Men det kanske ordnar sig om han får prova hela outfiten med skjorta, slips och skor! Kanske dags att pyssla ihop ringkudden också!

Och för att knyta an till att sälja bort sakerna sedan för att få ett billigt bröllop. Jag håller även på att sälja bort sånt som redan finns hemma men inte används. Har just sålt bort en del partylight som betalar av en del, känns toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar