lördag 23 maj 2015

Brudklänningen!

Jodå, den kom faktiskt fram. Den där klänningen som jag klickade hem från Kina. Aldrig varit så nervös över att prova ett plagg som när jag skulle dra på mig klänningen. Men aldrig har jag varit så förväntansfull heller!

Självklart ville barnen typ aldrig somna heller så det blev ganska sent innan jag kunde dra på mig den. Men åh så nöjd jag blev! Bättre passform kan man nog inte få på en webborder! Nu var det ju skitsvårt att snöra en klänning på sig själv, men det blev tillräckligt bra för att jag skulle få en känsla för hur den satt och kändes att bära!

Nu. Bildbomb.


En centimeter kortare hade varit perfekt, men jag kommer nog inte riskera snubbla på klänningen iaf *pust*

Det var lite längre släp än jag trodde utefter bilden, men det gör inget.


Tatueringen kommer till rätta också i klänningen, det var faktiskt Krister som påpekade att jag kanske skulle välja en klänning som tatueringen syntes i.


Tack vare att den är måttbeställd med insydd bh så tycker jag att figuren i klänningen blev bra. För annars så passar min kropp sällan in på standardstorlekar.


Så nu är våra outfits klara. Jag har klänning, slöja, tiara, strumpeband, strumpbyxor och skor. Krister har kostym, skjorta och slips. Han gnäller över att han inte får ha stråhatten i kyrkan. Men vill han så gärna ha den så kan han få äta smörgåstårta i den sen.

Det som saknas är bara blommorna, med de går ju inte att fixa ännu!

Det känns färggrant och rätt med ko-slipsen, vad annars vore vi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar