onsdag 27 maj 2015

Vigselringarna!

Igår hämtade vi ut våra vigselringar!

Att bestämma sig för vilka vi skulle ha var ganska så svårt. Jag hade tittat på några stycken och fastnat för någon. Sen gick jag på Birsta igen och hittade andra möjligheter, tänk att det finns så mycket val även när man försöker hålla nere priset så gott man kan!

Att vi sedan fick möjlighet att gå upp en prisklass gjorde inte valet enklare. Men efter en del fundering med trötta skrikiga barn i butiken så blev det ringar valda och beställda. Så var det ju vara det, vad skulle det stå i dem? Jag hade redan kommit på vad jag ville ha skrivet i min, så jag sa det. Krister såg ut som att han inte haft en tanke på att det kanske skulle/kunde stå något annat än mitt namn och vigseldatum. Men han gillade tydligen det jag sa så han skrev samma i sin ring.

"Kärleken är blind 16/5 -15"

En vecka skulle det ta, men de kom tillbaka med vändande post nästan och igår så hämtade vi dem. De passade perfekt! Och kombinationen blev bra. Men tyvärr så blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss när vi förlovade oss. Tanken var att vi skulle ha lika hela vägen. Men Krister har slitit sin förlovningsring mycket mycket mer än vad jag har, därav är mönstret på hans nästan helt borta. Därför har vi lämnat in den till guldsmeden för putsning så den kommer istället bli helt slät på ytan. Tur är att jag är övertygad om att det kommer bli bra ändå, att det kommer kännas bättre för Krister med en slät och glansig ring än en ner nött och dassig ring.

Och, det är bra att höra sig för om priser. Lokala guldsmeden i stan blev nämligen 500kr billigare än guldfynd, på samma jobb! Hoppas kunna hämta ut Kristers ring i slutet av veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar