torsdag 21 maj 2015

Fyndat lite på secondhand!

Idag har jag varit på Erikshjälpen med alla tre barnen. Mer att läsa om den här dagen finns i Supermorsan! inlägget. Men där kunde jag ju inte ta upp de bröllopsrelaterade bitarna ;)

Det är lite pirrigt inför bröllopet. Dels att det äntligen ska bli av, dels att det är hemligt men också att det blir mer och mer verkligt för varje grej jag fixar inför bröllopet.

En sak är så säker, jag förstår mig inte på de som orkar hålla på att planera bröllop i över ett år! Jag tycker att 6 veckor är i det längsta laget. Jag som vill göra och fixa med allt precis nu på en gång! Och behöver påminna mig om att mycket måste vänta till senare. Så hur gör man för att sprida ut allt över ett år? Ja det fattar jag inte!

När jag läser alla forummänniskors bekymmer med planeringen och folk som lägger sig i, blir sura eller bara MÅSTE vädra sina åsikter så känns det väldigt skönt att planera ett bröllop i hemlighet. Det blir så mycket vårt bröllop och ingen annans vilja. Vi behöver inte känna att vi måste ta hänsyn till något annat än hur vi själva vill ha det. Sen det är klart att det lär säkert finnas något som tycker att det blir knas att överraska med ett bröllop. Men då får det vara så. Vi gifter oss på vårt sätt för att vi älskar varandra och vill få den juridiska skillnaden från sambo till äktenskap, inte för att ge alla andra en fest som många förväntar sig.

Och visst är det lite kämpigt att hålla det hemligt. Har inte varit nära att försäga mig än, det går lättare och lättare att låta bli att säga något. Nu känns det mer som att det är så här det ska vara och att hålla en fasad uppe har jag ju vanan inne från hemförlossningen. Från början vill man bara skrika ut till precis alla att man har bestämt sig för något, men det lugnar sig efter ett litet tag. Det är lite klurigt att hålla det hemligt. Visst det är bara att hålla snattran, men när man kommer ner till detaljerna det är då det blir svårt. När man skulle vilja be om råd eller dela med sig av en idé, ja då är det tur att jag har min m2b som det så vackert heter i forumvärlden att vända mig till.

Nu åter till dagens fynd! Det blev lite band och tyg från Ohlssons tyger. En korg, diadem, skjorta och kavaj och kostym från Erikshjälpen. Samt lite lim och pyssel till inbjudningskorten. Tanken är att jag ska sy ihop en liten ringkudde till Elof, han har inte riktigt fått veta vad han ska med kudden till men han blev väldigt glad över att han skulle få bära en så fin kudde! Till Lovis ska jag knåpa ihop en liten näbbkorg med blommor. Hade egentligen velat ha en mindre korg än den jag hittade nu, men det verkar vara svårt. Får kanske söka på typ facebook för på secondhandbutikerna fanns typ bara en eller två. Ett diadem hittade jag till henne också. Ska prova lite framöver om hon vill ha det på sig. Om hon vill det så ska hon få ha en blomma i håret också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar