torsdag 26 juli 2012

Allsångsträdgård

Jag tror jag nämnde det tidigare, att jag, Elof, Krister, Ida och Alfons gjorde en utflykt till Maries "Allsång i vår trädgård" i tisdags? Om inte annat så har jag nämnt det nu.

Det var en riktigt trevlig tillställning. Även om det nu må så vara att Elof och Alfons är något för små för att verkligen uppskatta allsången, så tyckte jag att det var ett trevligt avbrott i vardagen med en utflykt i det härliga vädret med bra sällskap.

Det bjöds på lite spex på barnens nivå, riktigt trevligt och en del nya låtar och en del äldre som en annan också kunde texten på! Och jag hoppas verkligen att det blir av nästa år igen då Elof och Alfons förmodligen har lite mer glädje av sången och alla andra barn. Just nu så har dem ju fullt sjå med att upptäcka varandra.

Efteråt så blev vi bjudna på kaffe och glass av Ida och Svenna ute på deras altan i det fina vädret. Det var riktigt mysigt även om vi nog var ganska trötta alla fyra. De enda som det var lite go i var nog småpojkarna som hade fullt upp med att se till att dem fick all uppassning. Och som jag sa tidigare så är de precis på gång att upptäcka varandra, det är så roligt att se hur de tittar på varandra ibland. Nu vet ju inte jag hur fort dom utvecklas men jag tror inte det kommer dröja allt för länge innan de upptäckt varandra "på riktigt" och börjar snacka med varandra och så vidare. 

Hur som så tänkte jag bjuda på några bilder från allsångskvällen.

Glada killar!

Det kom två roliga systrar!

Två härliga systrar och en gitarrist som spelade så
hårt att han började blöda näsblod!

Elof låg och kikade på de svängande "tanterna"

Mina glada killar klappade takten! :)

Glada  grabbar spanar in varandra!
Moch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar