tisdag 3 juli 2012

Någonting Heligt!

Med den misslyckade amningen i ryggsäcken så har alla de stunder vi får blivit lite extra viktiga, lite extra fina, ja näst inpå heliga. Allra helst nattnings-, natt- och morgonamningen. För att inte tala om de gånger han blir helt mätt av att bara amma, de är guld värda och riktiga självförtroende höjdare. Många gånger fungerar amningen bara som tröst, insomningsmedel eller botemedel emot hicka. Men det är inte så bara, vem är det som sagt att amning bara är mat egentligen?
För oss mig har den blivit så mycket mer just för att den inte räcker till som mat.

Den är mysig, vacker och viktig för oss båda. Det är något intimt utan att för den sakens skull vara i närheten av sexuell. Bara det faktum att det överhuvudtaget finns några milliliter har löst många situationer för mig de senaste veckorna. Till synes obotlig hicka är borta på högst 60 sekunder, separationsångesten när man vaknar ensam i sängen är borta på 5 sekunder, mardrömmar glöms bort, insomningsproblem förminskas och andra små bekymmer löses.
Visst, utan amningen så hade det funnits lösningar på det också, men amningen är en enkel sådan och en väldigt bekväm!

Smärtan och besvikelsen över att inte kunna helamma börjar lätta och jag börjar uppskatta den amning vi faktiskt har! Så jag tänkte bjuda på två bilder på det finaste och lyxigaste vi har tillsammans i vår vardag!
En frisk bebis med en frisk mamma som älskar varandra och att vara nära varandra!

Här sover jag som tryggast, bättre huvudkudde finns inte! /Elof

"Morgonstund har guld i mun"
Mysigare kan man inte starta dagen!
Moch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar